pizza-chemistery

pizza-chemistery
شیمی
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان pizza-chemistery و آدرس pizza-chemistery.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





بسیاری از گیاهان ، ساپونین دارند، مواد شیمیایی که هنگام مخلوط شدن با آب ، کف صابون می‌سازند.غاسول صابونی ، گیاهی است زیبا با گلهای صورتی که بطور طبیعی در کنار رودخانه رشد می‌کند و سابقا نزدیک کارگاههای پشم کاشته می‌شد تا از کف صابون تهیه شده ازجوشاندن برگها و ریشه‌های آن برای شستن پشم استفاده شود. صدها گیاه صابونی دیگر وجود دارد که در برخی از آنها ، ساپونین به 30‌درصد وزن خشک گیاه می رسد..

با اینکه این ترکیبات برای صنعت پشم مفیدند، ولی تا همین اواخر ، هیچ کس نمی‌دانست  که این ساپونین‌ها برای گیاه میزبان مفیدند.

پژوهشگران یولاف (جو دو سر ) را که یک گیاه غیرعادی و شاید بی‌نظیر در میان غلات است ، مورد مطالعه قرار دادند زیرا مقدار ساپونین آن بالاست.آنها حدس می‌زدند که ترکیبات ساپونین ممکن است به یولاف کمک کند تا در مقابل بیماریهای قارچی حفاظت شود، زیرا یولاف نسبت به گندم که ساپونین ندارد، حساسیت کمتری به بیماریهای قارچی دارد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 11:44 ] [ برو بچ 301 ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
برچسب‌ها وب
امکانات وب


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 33
بازدید کل : 3348
تعداد مطالب : 75
تعداد نظرات : 101
تعداد آنلاین : 1

ابزار رایگان وبلاگ